FAQ

Bestyrelsen har lavet en FAQ for de oftest stillede spørgsmål. Siden vil med tiden blive udbygget. Savner du svar, så sig endelig til…

Jeg har brug for en håndværker. Hvad gør jeg?
Som lejer skal du kontakte JK Ejendomsservice. De bruger husets håndværkere, ellers kan du frit vælge, hvem du vil bruge. Foreningens håndværkere kender huset, men du bestemmer selv. Vi får 10% rabat på husets elektriker, prisen pr 1/10 2013 er normalt kr. 470,- pr. time + moms, Der findes telefonnumre på husets håndværkere her

Må jeg leje min lejlighed ud? 
I følge vores vedtægter må du leje ud i op til 2 år. Vær opmærksom på at det er dig, som andelshaver der er ansvarlig i forhold til din andel og fællesområder. Bestyrelsen ønsker at få en kopi af lejekontrakt, da vi ønsker at vide hvem der bor i lejligheden.

Jeg vil gerne sælge min lejlighed. Skal jeg have el- og vvs-attest?
Ved salg er det lovpligtigt, at der laves el- og vvs-attest, som skal afleveres til køber i forbindelse med salg. Link til checklister ved salg.

Jeg har en køber til min lejlighed. Jeg har ikke lige fået lavet ulovlighederne vedr. el og vvs. Gør det noget?
Foreningen tillader ikke videresalg af ulovligheder. Disse skal bringes i orden før et salg kan gennemføres.

Hvor tit mødes bestyrelsen?
Bestyrelsen mødes ca. 1 gang om måneden. Hvis du har et punkt, som du gerne vil have på dagsorden, er du velkommen til at kontakte en fra bestyrelsen.

Er der fællesantenne i ejendommen?
Nej det er der ikke.

Hvilken tv-udbyder har foreningen?
Foreningen har ikke en tv-udbyder. Antennestikket, som er monteret i lejligheden, er til Yousee kabel tv. Hvis du ønsker tv-signal fra Yousee, skal du kontakte Yousee. Det er individuelt opsatte stik, som gør det muligt at lave en kontrakt med Yousee, som kan levere tv signal og adgang til internet.

Hvordan bliver jeg tilsluttet foreningens internet?
Det er opsat netværksstik i alle lejligheder. Ved tilslutning af pc til netværksstikket, kan oprettes forbindelse til Bolignet, som er udbyder på en fiber forbindelse. Nuværende udbyder kan levere individuelt 10/10 mbit, 50/50 mbit eller 100/100 mbit til absolut rimelige priser. Du kan også kontakte bolignet direkte, de vil hjælpe dig med at få det til at virke. Der er ikke mulighed for Stofa eller andre tv-signal på fiberen. Det er TDC der leverer data, og vil blive konkurrent til kabel tv signalet. Link til Bolignet.dk

Hvornår afholdes den ordinære generalforsamling?
I Alexandrahus afholdes generalforsamling i foråret. Du får dagsorden og årsregnskab i din postkasse inden.

Jeg skal have en håndværker til at lave noget for mig. Må han holde i gården?
Nej det må han ikke. Parkeringspladserne i gården er til de beboere, som betaler for dem.

Der er sprunget en pære i min opgang. Hvad skal jeg gøre?
Du kan give besked til JK Ejendomsservice som er vores vicevært. Du er velkommen til at lægge en seddel i postkassen ved Ejendomskontoret eller ringe 43 53 63 04 alle hverdage fra 8-16.

Hvem er foreningens administrator?
Foreningens administrator er Boelskifte Administration. Du kan læse mere her

Hvor finder jeg foreningens vedtægter?
Du kan læse foreningens vedtægter her

Der er intet signal på mit fjernsyn. Hvad skal jeg gøre?
Gå en tur. Nyd din aften. Fejlmeld problemet til din tv-udbyder.

Hvordan kommer jeg i kontakt med bestyrelsen?
Bestyrelsens navne og tlf.numre fremgår her,

Jeg vil gerne på venteliste til en parkeringsplads. Hvad skal jeg gøre?
Du skal kontakte vores vicevært. Hun har en venteliste til p-pladser.

Er der referat fra bestyrelsesmøderne?
Ja det er der. Du kan læse dem her

Må jeg grille på altanen?
Nej der er brandfare ved grill på altanen, og aluminiums gulvet på kan ikke tåle varmen.

Hvor stiller jeg stor-skrald?
I skurene i gården er der plads til stor-skrald.

Hvorfor er alle ydredøre låst?
Det er primært for at forhindre indbrud. Når alle dørene er låst, har fremmede ikke adgang til kældre og opgange. Udover minimere indbrud, slipper vi også for en del skrald og dårlig adfærd fra busstoppestedet mv.

Har A/B Alexandrahus en “venteliste” til salg af andelslejligheder?
A/B Alexandrahus har ikke en venteliste, andelshaverne har “frit salg”. Dvs. at sælger af andelslejligheder selv skal finde en køber til andelen. Der har været udbredt interesse for at kunne komme i betragtning til en andelsbolig i A/B Alexandrahus, derfor modtager bestyrelsen gerne kontakt information; Navn, mail og telefon nr. fra interesserede til at købe en andelsbolig. Informationerne kommer på en “interesseliste”, som sælger af andele kan få adgang til, hvis de ønsker det (det er ikke et krav, at man skal sælge til folk på listen). Hvis man vil på listen som mulig køber, send mail med navn, mail og telefon nr. Hvis folk vil slettes fra listen, kan de ligeledes sende en mail til bestyrelsen.